Business Model Innovation & Pricing


Succesvolle bedrijven als Apple, Nespresso en Google onderscheiden zich succesvol van de concurrentie. Hoe doen ze dat? Wat is hun verhaal? Wat kunnen we van hen leren? Kan uw organisatie dat ook?
Een business model beschrijft kort en bondig hoe een organisatie waarde creëert, levert en te gelde maakt. Oftewel: Hoe verdient een bedrijf zijn geld? Het kunnen beschrijven, ontwerpen, innoveren en managen van uw business model(len) is onmisbaar voor de mensen in uw bedrijf die zich bezig houden met product management en business development.
We geven u een inkijk in de geheimen van de business modellen van succesvolle bedrijven en oefenen met u de praktische vaardigheid om zelf business modellen te ontwerpen en te vernieuwen.
Verder leert u aan de hand van innovatietechnieken hoe u uw Business Model kunt innoveren en een unieke waardepropositie kunt creëren, waarmee u het verschil maakt met de concurrentie.

'Pricing' is een belangrijk middel voor het realiseren van uw bedrijfsstrategie en de gewenste positionering in de markt. Tijdens de workshop leert u welke prijsprincipes u kunt inzetten, welke prijsstrategieën u kunt toepassen en welk doelstellingen u daarmee kunt realiseren.   

 
Leerdoelen

Aan het einde van de workshop bent u in staat om zelf een business model te ontwerpen,  deze te innoveren met behulp van innovatietechnieken en pricing effectief in te zetten om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren.


Business Model Generation


Het programma van de workshop:
  • 13.30 uur Welkom & kennismaking (korte speeddatesessie)
  • 13.45 uur Inleiding in business modeling
  • 14.00 uur Klantwaarde creëren, doelgroepen selecteren & een unieke waardepropositie maken
  • 14.30 uur Aan de slag met het messcherp formuleren van uw marktpositionering (oefening)
  • 14.45 uur Inzoomen op de bouwblokken van het business model
  • 15.15 uur Concurrerende prijsstrategie & verdienmodel
  • 15.45 uur Breakout sessie: Aan de slag met het bouwen van uw business model (CANVAS)
  • 16.15 uur Inspiratie via de business modellen van succesvolle bedrijven
  • 16.30 uur Innovatietechnieken voor het innoveren van uw eigen business model
  • 17.00 uur Breakoutsessie: Aan de slag met het innoveren van uw business model
  • 17.15 uur Eindpresentaties 
  • 17.30 uur Afronding en Borrel







  
Datum, prijs en locatie
  • 2 april 2013 van 13.30 – 17.30 uur (met aansluitende borrel) 
  • Prijs: € 349,- (excl. btw). 
  • Inschrijving voor 2 maart 2013.
  • Plaats: Amsterdam (vlakbij station Amsterdam Amstel. De conferentielocatie heeft tevens een eigen parkeergarage).

Inschrijven

Meldt u aan voor 2 maart 2013

Product Management Nederland - tel. 071 362 77 40 - email: workshop@pmnl.nl.

Klik op de button hierboven om u aan te melden voor de workshop